dilluns, 10 d’octubre del 2011

Entrega d'una Placa al Museu D'Azpeitia

MUSEU DEL FERROCARRIL D’AZPEITIA


Encara que arribin les vacances que sempre serveixen per canviar de sistemes i descansar del treball de cada dia, pel que fa a les nostres aficions, normalment no fem vacances, esteu d’acord en mi oi?.

Doncs be, aquest estiu i al mes d’agost vaig tenir que desplaçar-me al Pais Vasc i vaig pensar que seria bo de fer una visita al Museu, perquè ja feia molts anys que hi vaig estar i volia veure quines novetats hi haurien. Vaig quedar sorprès de com està el Museu, encara que ja sabem de vell antuvi que el mouen quatre i que han de lluitar molt per tenir-ho en condicions i actualitzat; doncs si veu un canvi molt important en aquests anys . No us vull detallar les peces que hi vaig veure, val més que quan pugueu hi aneu, però si que parlant amb el seu director em va expressar el seu desig de que fos un bon referent amb la història del tren i ho estan aconseguint.

Queda encara un traçat d’uns cinc km fins a Lasao de via mètrica de l’antic tren inaugurat pel Rei Alfons XIII, el febrer del 1926, que anava de Zumaia a Azpeitia a la gran foneria que hi ha i per poder portar-hi carga i passatgers. Avui el Museu hi fan uns viatges amb vagons antics amb màquina diesel els dies de cada dia i els dissabtes i diumenges amb vapor amb l’Aurrera ( Endavant). Vaig fer-l’ho amb la diesel una 1.000 i també dalt la cabina, tot una experiència molt ben aprofitada.

Vaig pensar que un Museu del Ferrocarril com el d’Azpeitia ha de tenir un record nostre, per això aprofitant l’avinentesa els hi vaig entregar en nom de la nostra Associació, la placa que tenim per aquestes ocasions. El directius i sobretot en Juanjo que n’és el president, ho varen agrair molt.

Espero hàgiu tingut , UNES BONES VACANCES I FORCES TRENS !!

Francesc Farrés , president dels Amics del Tren d’Igualada

Agost del 2011